W czwartej edycji plebiscytu organizowanego przez redakcję National Geographic Traveler oddano ponad 115 tysięcy głosów (najwięcej w historii plebiscytu!). Zacięta walka trwała do ostatniej chwili.
Pierwsze miejsce w plebiscycie „7 nowych cudów Polski” organizowanym przez National Geographic Traveler zajął kompleks OFF Piotrkowska w Łodzi. Ale wygranymi są wszystkie wyjątkowe miejsca, które znalazły się w finałowej siódemce. Na łamach magazynu zawsze docenialiśmy i opisywaliśmy piękno naszego kraju, ale już po raz czwarty udało nam się zaangażować do wspólnej zabawy naszych Czytelników.
W tegorocznym konkursie oddano dokładnie 115 325 głosów i jest to rekord w historii tego plebiscytu. Tym samym udowadniamy, że moda na Polskę wciąż trwa! – mówi Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna National Geographic Traveler.
Ideą plebiscytu „7 nowych cudów Polski” jest promocja ciekawych, niebanalnych i atrakcyjnych turystycznie miejsc w naszym kraju. Przez cały rok redaktorzy magazynu podróżują po kraju i szukają zakątków magicznych, nowo powstałych lub takich, w które tchnięto drugie życie. Udowadniają, że Polska jest najpiękniejsza i nie trzeba pokonywać tysięcy kilometrów, by przeżyć przygodę i zachwycić się światem.
W czwartej edycji konkursu redakcja nominowała 16 miejsc (po jednym z każdego województwa). Z nich czytelnicy wybrali finałową siódemkę w głosowaniu internetowym. Każdy, kto oddał głos w plebiscycie, miał szansę wygrać atrakcyjne nagrody: 3 x Fiata Freemont na weekend, 20 x półroczną prenumeratę Travelera, 25 x zestaw dla biegaczy IFITNESS. Nagrody zostaną wręczone podczas uroczystej gali na Targach Regionów i Produktów Turystycznych w Poznaniu. Poprowadzi ją Martyna Wojciechowska – redaktor naczelna Travelera, razem z Rafałem Szmytke – prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej.
Galerię wszystkich nagrodzonych i nominowanych miejsc można znaleźć w listopadowym numerze magazynu oraz na stronie www.7cudow.national-geographic.pl
Konkurs organizowany jest we współpracy z Targami Regionów i Produktów Turystycznych. Partnerem konkursu jest firma Fiat, patronują mu zaś Radio Złote Przeboje i Gazeta.pl. Poniżej znajdują się opisy zwycięzców oraz wszystkich nominowanych 4. edycji plebiscytu.
Tu jest jak w Nowym Jorku albo Berlinie. OFF Piotrkowska to dziś najmodniejszy adres w Łodzi! W tym miejscu wszystko jest trochę „na inaczej”. Zakupy na zasadzie slow shopping, twórcza atmosfera, połączenie sklepów i punktów usługowych z działalnością artystyczną – unikalny charakter kompleksu wyjątkowo spodobał się łodzianom i turystom.
W pofabrycznych wnętrzach na gości czeka ponad 20 restauracji, barów i pubów, jednak znalezienie wolnego miejsca graniczy z cudem. OFF Piotrkowska przyciąga nie tylko tłumy spragnione rozrywki, ale też łodzian, którzy kiedyś wyjechali z miasta za pracą – a dziś wracają.